შემაჯამებლის ანალიზი

საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
შემაჯამებელი გაკვეთილი N5
შემაჯამებელი გაკვეთილის ფორმა: ტესტი
სკოლა: ... „კანდიდი
კლასი VII
რიცხვი-       11.02                  
                                 შემაჯამებელი გაკვეთილის ანალიზი

პედაგოგი: .მიქაბერიძე
                        ეროვნული გეგმით გათვალისწინებული მიზნები და ამოცანები
ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შე-უძლია  სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხა-ტვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ  საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა
ქართ. VII. 8. მოსწავლეს შე-უძლია ამოიცნოს და შეაფა-სოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან.
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.
    შემაჯამებელი წერის მიზანი:
         მოსწავლე დააკვირდება პერსონაჟის , პერსონაჟების დამოკიდებულებას კონკრეტული გმირის მიმართ.
     მოსწავლე ამოიცნობს მთავარ აზრს, გამოიტანს დასკვნებს, დაახასიათებს  პერსონაჟს მისი გარეგნული ნიშნების მიხედვით,  განმარტავს პერსონაჟის ქცევის მოტივს, უკავშირებს საკუთარ გამოცდილებას  , ამოიცნობს ტექსტის მიზანს. სწორად იყენებს აბზაცს და სხვა სტრუქტურულ მახასიათებლებს, აგებს თხრობას და იყენებს  ერთი ნაწილიდან  მეორეზე გადასვლის აღმნიშვნელ სიტყვებს.
       მოსწავლემ უნდა დაიცვას მართლწერისა და პუნქტუაციის წესები(შეძლოს სიტყვის ფორმებისა და სასვენი ნიშნების სწორად დასმა).
                                                                                        
   დავალების ტიპo:  თხზულება-ხმელი წიფლის ფიქრები წარსულხე, აწმყოსა და მომავალზე ( ვაჟა ფშაველას ,, ხმელი წიფლის ,, მიხედვით )
    ინსტრუქცია:
მოსწავლეები იმსჯელებენ ხმელი წიფლის სულიერ მდგომარეობაზე, მის აწმყოს და წარსულზე, ვაჟას მთავარ სათქმელზე . გამოხაავენ საკუთარ მოსაზრებას ( ნებისმიერი მათი მოსაზრება მისაღებია).

1.გაბაძე ლუკა

2.გიგუაშვილი ლაშა

3.ირემაშვილი მიშო

4.კუპატაძე ლიზი

5.კვიჟინაძე ლიკა

6.კალანდარიშვილი მარიამ

7.მამულაშვილი სალომე

8. ოშაყმაშვილი თიკო

9.მეტრეველი მილა
.
10. ხიზანიშვილი თეკლა

11.რამაზაშვილი გვანცა

.
12.სიჭინავა დიანა
.
13.ჩარექიშვილი ოთო

14.ღარიბაშვილი გიორგი



                                          შეფასების კრიტერიუმები(10ქულა)
                                                         I კრიტერიუმი
        ტექსტის ორგანიზება
1.დავალება ადეკვატურადაა გააზრებული. პასუხი გაცემულია ყველა მითითებაზე.      3ქ.
2. ტექსტი არარის სათანადოდ ორგანიზებული და ორ მითითებაზეა პასუხი გაცემული     2ქ.
3.ტექსტი ორგანიზებულია და მხოლოდ ერტ მითითებაზეა პასუხი გაცემული                      1ქ.
4.დავალება არადეკვატურადაა გაგებული                                                                                       0ქ.

                                                    IIკრიტერიუმი
1.დავალება დამაჯერებლადაა დასბუთებული და გამყარებულია შესაბამისი მაგალითებით. 4ქ.
2.ნაწილობრივადაა  დასბუთებული და არ არის გამყარებული შესაბამისი მაგალითებით 3ქ.
                                  
3ქ.მხოლოდ ორი მითითებაა და მესამე არ არის დასაბუთებული.                                            2ქ.
4ქ.მხოლოდ ერთი მითითებაა დამაჯერებლად დასაბუთებული, დანარჩენები-ნაწილობრივ.1ქ.
5.ორი მითითება საერთოდ არ არის შესრულებული.                                                                   0ქ.
                                                    IIIკრიტერიუმი
1.არ არის ოთხზე მეტი ამ ტიპის შეცდომა.                                                                                     3ქ.
2.დაშვებულია ოთხზე მეტი ამ ტიპის შეცდომა.                                                                           0ქ.




                  რა პრობ;ემა გამოიკვეთა და არის მისი გამომწვევი სავარაუდომიზეზი?
შემაჯამებელი დავალების შესრულებისას მოსწავლეთა ნაწილს გაუჭირდა ნაშრომის ორგანიზება, ნაწილობრივ იყო გაცემული პასუხი ყველა მითითებაზე, დარღვეული იყო აბზაცებს შორის ლოგიკური კავშირი და აღინიშნებოდა მართლწერისა და პუნქტუაციური შეცდომები, სტილისტური ხარვეზები.
             რა უნდა გავაკეთო პრობლემის გადასაჭრელად?(რეკომენდაციები)


შემაჯამებელი დავალებიდან გამომდინარე წამოჭრილი პრობლემების აღმოსაფხვრელად მოსწავლეებს მიეცემათ მსგავსი  ტიპის წერიტი დავალება, რომელშიც ყურადღებას გავამახვილებ მართლწერის საკითხებზე, კერძოდ, პუნქტუაციაზე და წერის სტრუქტურაზე.




შემაჯამებელი გაკვეთილის ანალიზი
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
შემაჯამებელი გაკვეთილი N 6
შემაჯამებელი გაკვეთილის ფორმა: ტესტი
სკოლა: ... „კანდიდი
კლასი VII
რიცხვი-11.03
პედაგოგი: .მიქაბერიძე
ეროვნული გეგმით გათვალისწინებული მიზნები და ამოცანები
ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შე-უძლია  სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხა-ტვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ  საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა
       ამოიცნობს  წაკითხულ  ტექსტში მთავარ აზრს,  განასხვავებს ფაქტებს, გამოაქვს დასკვნები და წარმოადგენს რეზიუმეს სახით( ზეპირად ან წერილობით;
      ამოიცნობს და ახსნის მიზეზ- შედეგობრივ კავშირებს, ტექსტში ასახულ ფაქტებს, მოვლენებს.
       გამოაქვს დასკვნები მთლიანი ტექსტის ან მისი მონაკვეთის საფუძველზე.
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.
      მართებულად იყენებს სასვენ ნიშნებს ციტირებისას და დიალოგის გადმოცემის დროს.
      მართებულად იყენებს და აფორმებს  პირდაპირ დაააააა ირიბ ნათქვამს;
      იცავს მართლწერისა და პუნქტუაციის წესწბს.

                       დავალების ტიპები:
1.       დახურული კითხვები-4ქ.
2.       ღია კითხვები-3ქ.
3.       გრამატიკისა და ლიტ. თეორიის საკითხი-4ქ.
4.       .სააზროვნო შეკითხვა ანალიზის, მსჯელობისა და წერითი უნარების გამოსავლენად-
                                                      შემაჯამებელი წერის მიზანი:
                მოსწავლემ უნდა ამოიცნოს ტექსტის მთავარი აზრი , გამოიტანოს დასკვნები, მიცემული მონაკვეტის საფუძველზე, ახსნას მიზეზ-შედეგობრივი კავშირები ტექსტში ასახულ ფაქტებსა და მოვლენებს შორის. დაიცვას მარტლწერისა და პუნქტუაციის წესები ამოიცნოს მხატვრული ხერხები იმსჯელოსდა გააკეთოს ანალიზი.  
                                 პასუხები: 1) დ;  2) გ; 3)ბ;  4)ა




          5) მრავალჟამიერს, პურის ძნებს;  6) გული გასაფრენად მზად არის;  7) „შენთვის
ვაჩხაკუნებ ფანდურს, სანატრელო“.  8) უსრული ასპექტი-ვძებნე; სრული ასპექტი-მოვძებნე-სრული.
9)რეფრენი;  10) სათაურის ქვეშ მიწერილი ტექსტი,რომელიც სხვა ნაწარმოებიდან მოხმობილ ციტატას, აფორიზმს ან ცნობილ გამონათქვამს წარმოადგენს. 11) გაპიროვნება.   12)
( მინიშნება) მოსწავლე ისაუბრებს ლირიკული გმირის დამოკიდებულებაზე საკუთარი ქვეყნის მიმართ, მოვალეობაზე, რომელიც სამშობლოს თანადგომაში გამოიხატება;
13)მოსწავლე ისაუბრებს ადამიანის მოვალეობაზე  ღვთისა და ქვეყნის წინაშე(ნებისმიერი ადეკვატური მოსაზრება მისაღებია




1.გაბაძე ლუკა








2.გიგუაშვილი ლაშა
.







3.ირემაშვილი მიშო








4.კუპატაძე ლიზი















5.კვიჟინაძე ლიკა








6.კალანდარიშვილი მარიამ







7.მამულაშვილი სალომე







8.რამაზაშვილი გვანცა







9.სიჭინავა დიანა







10.ჩარექიშვილი ოთო







11მეტრეველი მილა


12.ღარიბაშვილი 13.გიორგი








14,ხიზანივილი







                                                  შეფასების კრიტერიუმები(3ქ)
                                                                Iკრიტერიუმი
1.      დავალება ადეკვატურად არის გააზრებული                      2ქ
2.      დავალება ნაწილობრივაა გააზრებული                                1ქ
3.      არაადეკვატურად არის გააზრებული                                   0ქ
                                                               IIკრიტერიუმი
        1.არ არის დაშვებული (ერთზე მეტი) მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები 1ქ.
        2.დაშვებულია(ორი და მეტი ) მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები    0ქ.
                                

                  რა პრობ;ემა გამოიკვეთა და არის მისი გამომწვევი სავარაუდომიზი?
შემაჯამებელი სამუშაოს შესრულებისას მოსწავლეთა ნაწილს გაუჭირდა ლიტერატურის თეორიის საკითხების ამოცნობა, წერითი უნარების გამოვლენის დროს გაუჭირდათ  მართლწერის ნორმების დაცვ, ხარვეზები გამოიკვეთა ორთოგრაფიაშიც.

               რა უნდა გავაკეთო პრობლემის გადასაჭრელად?(რეკომენდაციები).
შემაჯამებელი დავალებიდან გამომდინარე წამოჭრილი პრობლემების აღმოსაფხვრელად მოსწავლეებს მივაწოდებ ტესტურ მასალას ლიტერატურის თეორიის საკითხებზე, რომელშიც ყურადღებას გავამახვილებ წინადადებასი მართლწერისა პუნქტუაციის წესების სწორ გამოყენებაზე, ვიმუშავებ წერის სტრუქტურაზე,, სასვენი ნიშნების ზუსტად და მიზნობრივ გამოყენებაზე.



საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
შემაჯამებელი გაკვეთილი N7
შემაჯამებელი გაკვეთილის ფორმა: ტესტი
სკოლა: ... „კანდიდი
კლასი VII
რიცხვი-  18.04
თვე-                


                             

                                   შემაჯამებელი გაკვეთილის ანალიზი

                      ეროვნული გეგმით გათვალისწინებული მიზნები და ამოცანები
ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შე-უძლია  სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხა-ტვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ  საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა
ქართ. VII. 8. მოსწავლეს შე-უძლია ამოიცნოს და შეაფა-სოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან.
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.
                შემაჯამებელი წერის მიზანი:
         მოსწავლე დააკვირდება პერსონაჟის , პერსონაჟების დამოკიდებულებას კონკრეტული გმირის მიმართ.
     მოსწავლე ამოიცნობს მთავარ აზრს, გამოიტანს დასკვნებს, დაახასიათებს  პერსონაჟს მისი გარეგნული ნიშნების მიხედვით,  განმარტავს პერსონაჟის ქცევის მოტივს, უკავშირებს საკუთარ გამოცდილებას  , ამოიცნობს ტექსტის მიზანს. სწორად იყენებს აბზაცს და სხვა სტრუქტურულ მახასიათებლებს, აგებს თხრობას და იყენებს  ერთი ნაწილიდან  მეორეზე გადასვლის აღმნიშვნელ სიტყვებს.
       მოსწავლემ უნდა დაიცვას მართლწერისა და პუნქტუაციის წესები(შეძლოს სიტყვის ფორმებისა და სასვენი ნიშნების სწორად დასმა).
                                                                                        
                დავალების ტიპები:
დახურული კითხვები-4ქ.
ღია კითხვები-3ქ.
ფრაზეოლოგიზმები. შესაფერისი განმარტებების ჩასმა შესაფერის გრაფებში-2ქ.
სიტყვების გააანალიზება და მატი სიმბოლური მნიშვნელობის გააზრება, საკუთარი შეხედულებების გამოხატვა-დაფიქსირება-7ქ.
       პასუხები:
1.      დ);  2-გ;   3-გ;   4-ბ;   5. ბებიამ ჩათვალა, რომ ბაბუას მისი არ სჯეროდა;   6.სულით ობოლი ადამიანი ძნელად მოძებნის თავის სწორს; 7. მისი თქმით, ჭამდნენ იმას, რაც ჰქონდატ, არავინ ჩხუბობდა;  8. ხელი გაანძრიე-იშრომე; პირსი ბურთს ჩასჩრის-გააჩუმებს;  თავს გავიდა-გათავხედდა;   გულზე ლოდი დააწვა-დადარდიანდა.   9. მოსწავლე ისაუბრებს იმ უხილავ ძაფზე, რომელიც ასე აკავშირებს მამა-პაპასთან.10. მოსწავლე იმსჯელებს საკითხის ირგვლივ დაგაამყარებს არგუმენტებით.




გაბაძე






გიგუაშვილი






ირემაშვილი






კუპატაძე





კალანდარიშვილი






კვიჟინაძე






მამულაშვილი






მეტრეველი






ოშაყმაშვილი






რამაზაშვილი





სიჭინავა






ჩარექიშვილი






ღარიბასვილი






ხიზანიშვილი







                                                  შეფასების კრიტერიუმები(3ქ)
                                                                Iკრიტერიუმი
1.      დავალება ადეკვატურად არის გააზრებული                      2ქ
2.      დავალება ნაწილობრივაა გააზრებული                                1ქ
3.      არაადეკვატურად არის გააზრებული                                   0ქ
                                                               IIკრიტერიუმი
   1.არ არის დაშვებული (ერთზე მეტი) მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები 1ქ.                       2..დაშვებულია(ორი და მეტი ) მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები    0ქ.
                                


                  რა პრობ;ემა გამოიკვეთა და არის მისი გამომწვევი სავარაუდო მიზეზიი?
შემაჯამებელი სამუშაოს შესრულებისას მოსწავლეთა ნაწილს გაუჭირდა ლიტერატურის თეორიის საკითხების ამოცნობა, წერითი უნარების გამოვლენის დროს გაუჭირდათ  მართლწერის ნორმების დაცვა, ხარვეზები გამოიკვეთა ორთოგრაფიაშიც.

               რა უნდა გავაკეთო პრობლემის გადასაჭრელად?(რეკომენდაციები).
შემაჯამებელი დავალებიდან გამომდინარე წამოჭრილი პრობლემების აღმოსაფხვრელად მოსწავლეებს მივაწოდებ ტესტურ მასალას ლიტერატურის თეორიის საკითხებზე, რომელშიც ყურადღებას გავამახვილებ წინადადებასი მართლწერისა პუნქტუაციის წესწბის სწორ გამოყენებაზე, ვიმუშავებ წერის სტრუქტურაზე,, სასვენი ნიშნების ზუსტად და მიზნობრივ გამოყენებაზე.









საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
შემაჯამებელი გაკვეთილი N 5
შემაჯამებელი გაკვეთილის ფორმა: ტესტი
სკოლა: ... „კანდიდი
კლასი VIII
რიცხვი-12.02
პედაგოგი: .მიქაბერიძე

                    სტანდარტთან შესაბამისობა:
 VIII.5 მოსწავლეს შეუძლია შეესწაავლილ ტექსტში ყურადღება გაამახვილოს დეტალებზე და მათზე დაყრდნობით ახსნას მიზეზ-შედეგობრივი კავშირები;
აანალიზებს და კონკრეტული ნიშნის მიხედვით,სისტემურად ახდენს მოცემული ინფორმაციის კლასიფიკაცია-კატეგორიზაციას;
ამოიცნობს და განსაზღვრავსპრობლემურ საკითხებს წაკითხულ ტექსტში;
გამოხატავსსაკუთარ დამოკიდებულებას ტექსტში ასახული ზნეობრივ-ეტიკური პრობლემის მიმართ;
VIII.10შეუძლიაა წერილობით გადმოსცეს საკუთარი თვალსაზრისი, იმსჯელოს კონკრეტულ საკითხზე სათანადო არგუმენტრბის მოხმობით;
VIII.12 შეუძლია ენობრივ-გრამატიკული სტრუქტურებისა და ხერხების მართებულად გამოყენება, იცავს პუნქტუაციისა და მართლწერის სალიტერატურო ნორმებს;
VIII.13 ასწორებს ნაწერში ორთოგრაფიულ,პუნქტუაციურ და გრამატიკულ შეცდომებს.
          შემაჯამებელი წერის მიზანი:
    მოსწავლე ყურადღებას ამახვილებს დეტალებზე, ამოიცნობს  და განსაზღვრავს პრობლემურ საკითხებს, გამოხატავს საკუთარ  მოსაზრებას,თვალსაზრისის დასასაბუთებლად იყენებს ციტატებს, აკეთებს სიტყვების პერიფრაზირებას, ამოიცნობს  ტროპის სახეებსა და  მხატვრულ ხერხებს, პასუხს სცემს როგორც ღია , ისე დახურულ კითხვებს, იცავს მართლწერისა და პუნქტუაციის წესებს.
დავალების ტიპები:
1.      ღია კითხვები-5ქ.
2.       ლექსიკის საკითხები-1
3.ლიტერატურის თეორიის საკითხების ამოცნობა-4ქ.
4.თხზულება-15ქ.
   პასუხები: 1.ეპითეტი, გაპიროვნება;  2.ქეთევანის სულის შემწედ;  3.გადაკვრით ხსენებ
ა რაიმე ისტორიული ამბის ან ლიტერატურული ნაწარმოების;  4.ნაწამები, გადამრჩენი, მშვენიერი
მშვენიერი;  5.მორდუობის ტრადიციაზე;  6. ბევრი კარგი ვაჟკაცის გამზრდელი; 7.უაფხაზეთოდ საქართველო მკერდმოჭრილ ქალს ჰგავს; 8. ჭირიც და ლხინიც საერთო ჰქონდათ. 
9.(რეკომენდაცია) მოსწავლეები გააანალიზებენ პოეტის დამოკიდებულებას ლექსში მოხსესენებული ადგილების მიმართ და იმსჯელებენ ტექსტის მთავარ სათქმელზე.





                               



                                          შეფასების კრიტერიუმები(15ქულა)
                                                         I კრიტერიუმი
        ტექსტის ორგანიზება
1.დავალება ადეკვატურადაა გააზრებული. პასუხი გაცემულია ყველა მითითებაზე.      3ქ.
2. ტექსტი არარის სათანადოდ ორგანიზებული და ორ მითითებაზეა პასუხი გაცემული     2ქ.
3.ტექსტი ორგანიზებულია და მხოლოდ ერთ  მითითებაზეა პასუხი გაცემული                      1ქ.
4.დავალება არადეკვატურადაა გაგებული                                                                                       0ქ.

                                                    IIკრიტერიუმი
1.დავალება დამაჯერებლადაა დასბუთებული და გამყარებულია შესაბამისი მაგალითებით. 4ქ.
2.ნაწილობრივადაა  დასბუთებული და არ არის გამყარებული შესაბამისი მაგალითებით 3ქ.
                                  
3ქ.მხოლოდ ორი მითითებაა და მესამე არ არის დასაბუთებული.                                            2ქ.
4ქ.მხოლოდ ერთი მითითებაა დამაჯერებლად დასაბუთებული, დანარჩენები-ნაწილობრივ.1ქ.
5.ორი მითითება საერთოდ არ არის შესრულებული.                                                                   0ქ.
                                                    IIIკრიტერიუმი
1.გამოვლინდა ორიგინალური აზროვნება-1ქ
2.არ გამოვლინდა ორიგინალური აზროვნება-0ქ.                                                                                
                                                                        
                                                IVკრიტერიუმი
1.აზრი მკაფიოდაა გამოხატული-3ქ.
2.ნაშრომში გვხვდება სტილისტური ხარვეზები-2ქ
3.ლექსიკა ძალიან მწირია-1ქ.
4.ნაშრომი აზრობრივად გაუმართავია-0ქ.


                                              Vკრიტერიუმი

1.არ არის დაშვებული ორზე მეტი (მორფ. ორთ. სინტ.) შეცდომა-3ქ.
2.არ არის ოთხზე მეტი შეცდომა-2ქ
3.დასვებულია ექვსზე მეტი შეცდომა-0ქ.

                                         VIკრიტერიუმი
1არ არის სამზე მეტი შეცდომა-1ქ.
3.      დაშვებულია სამზე მეტი სეცდომა-0ქ.
           





                  რა პრობ;ემა გამოიკვეთა და არის მისი გამომწვევი სავარაუდომიზეზი?
   შემაჯამებელი დავალების შესრულებისას მოსწავლეთა ნაწილს გაუჭირდა ნაშრომის ორგანიზება, ნაწილობრივ იყო გაცემული პასუხი ყველა მითითებაზე, დარღვეული იყო აბზაცებს შორის ლოგიკური კავშირი და აღინიშნებოდა  მართლწერისა და პუნქტუაციური შეცდომები, სტილისტური ხარვეზები.
             რა უნდა გავაკეთო პრობლემის გადასაჭრელად?(რეკომენდაციები)
   შემაჯამებელი დავალებიდან გამომდინარე წამოჭრილი პრობლემების აღმოსაფხვრელად მოსწავლეებს მიეცემათ მსგავსი  ტიპის წერითი დავალება, რომელშიც ყურადღებას გავამახვილებ  მართლწერის საკითხებზე,  კერძოდ,   პუნქტუაციაზე  და  წერის სტრუქტურაზე.




შემაჯამებელი გაკვეთილის ანალიზი
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
შემაჯამებელი გაკვეთილი N 7
შემაჯამებელი გაკვეთილის ფორმა: ტესტი
სკოლა: ... „კანდიდი
კლასი VIII
რიცხვი-12.04
პედაგოგი: .მიქაბერიძე
 სტანდარტთან შესაბამისობა:
                  
VIII.5 მოსწავლეს შეუძლია შესწაავლილ ტექსტში ყურადღება გაამახვილოს დეტალებზე და მათზე დაყრდნობით ახსნას მიზეზ-ედგობრივი კავშირები;
VIII.10შეუძლიაა წერილობით გადმოსცეს საკუთარი თვალსაზრისი, იმსჯელოს კონკრეტულ საკითხზე სათანადო არგუმენტრბის მოხმობით;
VIII.12 შეუძლია ენობრივ-გრამატიკული სტრუქტურებისა და ხერხების მართებულად გამოყენება, იცავს პუნქტუაციისა და მართლწერის სალიტერატურო ნორმებს;
შემაჯამებელი წერისმიზანი:
    მოსწავლე პასუხობს როგორც ღია ისე დახურულ კითხვებს, მსჯელობს და გამოხატავს პიროვნულ დამოკიდებულებას კონკრეტული საკითხების მიმართ ,  მოჰყავს არგუმენტები  საკუთარი თვალსაზრისის  გასამყარებლად. .იცავს პუნქტუაციის წესებს, სალიტერატურო  ენის ნორმებს.

    დავალების ტიპები:
1.ღია კითხვები კითხვები-8ქ.
2. დახურული კითხვები-4ქ.
3.მსჯელობა და საკუთარი პიროვნული დამოკიდებულების გამოხატვა-7ქ.
     პასუხები: 1. ა;    2. ა;       3 . ა);
4 ა) . ჩემო სპეტაკო შროშანო,  ჩემო ბამბიქულავ,  შენი მზითევი შენი აბრეშუმის თმებია, იისფერი თვალებია, მთვარისპირავ, გვიძინა, ვარდის ჩიტო, პატარა მტრედო.  5. მარიტას გარეგნულ სილამაზეს მისი სულიერი მშვენიერება აღემატებოდა. 6. გადამეტებულ სიყვარულისთვის სოფლის ბიჭები დასცინოდნენ. დიდედა კი ეუბნებოდა რა შენი ტოლიაო. 7.მგლისფერი, ლალის საყურე გაშავდა,  ვარსკვლავმა გვირგვინი ჩამოყარა.
8.ბრბოში კონკრეტული სახეები არ გამოაჩინა, რადგან მათ არ შეეძლოთ ტყუილისა მართლის გარჩევა, ისინი ერთნაირად მოქმედებენ.
9.მოსწავლე გამოხატავს საკუთარ მოსაზრებას  დიდედა ლელაურას შეხედულების ირგვლივ. (მისთვის ხორციელი დიდება უფრო მნიშვნელოვანი იყო, ვიდრე - სიყვარული).

      
1.ბეწუაშვილი





2,გოგორელიანი





3,ზურაბიანი ელენე






4.ზურაბიანი ვალოდია






5.კობაიძე





6.კორკოტაშვილი






.მჭედლიშვილი






8.ნაჭყებია






9.სვანიძე





10.ქუხილავა












12.ჯინჭარაძე





13.ჯღამაძე









                        წერითი სამუშაოს შეფასების კრიტერუმები:(5ქულა)
                                                              I კრიტერიუმი~
                             1.დავალება ადეკვატურადაა გააზრებული-2ქ.
                             2.დავალება   ნაწილობრივ ადეკვატურადაა გააზრებული-1ქ
                            3.არაადეკვატურადაა გააზრებული-0ქ
                                                               II კრიტერიუმი
                           1.მსჯელობა დამაჯერებელია-2ქ.
                           2.ზერელედაა დასაბუთებული-1ქ
                         .3.მსჯელობა არადამაჯერებელია-0ქ.
                                                                IIIკრიტერიუმი
                        1.დაცულია სალიტერატურო ენის ნორმები(მორფ. ორთ. პუნქტ.)   -1ქ
                        2.არ იკვეთება  ენის ნორმების ცოდნა-0ქ.

                  რა პრობემა გამოიკვეთა და არის მისი გამომწვევი სავარაუდო  მიზეზი?
 შემაჯამებელი დავალების შესრულებისას  ზოგიერთმა მოსწავლემ  ნაწილობრივ გასცა პასუხი   დასმულ  კითხვებს ,  ორმა მოსწავლემ ვერ შეძლო  სრულად გაეანალიზებინა ტექსტის მთავარი სათქმელი, აღინიშნებოდა   პუნქტუაციური შეცდომები.
             რა უნდა გავაკეთო პრობლემის გადასაჭრელად?(რეკომენდაციები)
   შემაჯამებელი დავალებიდან გამომდინარე წამოჭრილი პრობლემების აღმოსაფხვრელად მოსწავლეებს მიეცემათ მსგავსი  ტიპის წერითი დავალება, რომელშიც ყურადღებას გავამახვილებ  მართლწერის საკითხებზე,  კერძოდ,   პუნქტუაციაზე  და  ტექსტის მთავარ სათქმელზე.




საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
შემაჯამებელი გაკვეთილი N5
შემაჯამებელი გაკვეთილის ფორმა: ტესტი-26ქ.
სკოლა: ... „კანდიდი
კლასი  XI
რიცხვი-11.02
პედაგოგი: .მიქაბერიძე
შემაჯამებელი გაკვეთილის ანალიზი
 სტანდარტთან შესაბამისობა:
XI. 5. მოსწავლე აანალიზებსკონკრეტული ეპოქის დამახასიათებელ ნიშნებს და მათ გავლენას ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემის გადაჭრის გზებზე;  შეაფასებს ეპოქისათვის დამახასიათებელ ნიშნებს და მათ გავლენას  ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემის გადაჭრის გზებ
XI.7. ამოიცნობს მხატვრულ ტექსტში შინაარსის გადმოცემის სხვადასხვა ენობრივ და მხატვრულ საშუალებებს;
 XI.9. განსაზღვრავს ნაწარმოების თემას  და იდეას;
 XI. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ესეის დაწერა.
XI. 13. მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად გამოიყენოს სათანადო ენობრივ-გრამატიკული საშუალებები სხვადასხვა სახის ტექსტების შესაქმნელად.
XI. 14. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.

       შემაჯამებელი მუშაობის  მიზანია:
   მოსწავლე  გამოავლენს ფაქტობრივ ცოდნას ღია და დახურული კითხვებით , ამოიცნობს მხატვრულ სახეებს,   აანალიზებს  მხატვრული  შინაარსის  მქონე  ფრაზებს , განმარტავს სიტყვების მნიშვნელობას ( ახდენს პერფრაზირებას),  ,აანალიზებს პერსონაჟთა სახეებს , იყენებს დამახასიათებელ ზმნა-შემასმენლის ფორმებს, ენობრივი და სტილური საშუალებების გათვალისწინებით გადმოსცემს მთავარ სათქმელს თანმიმდევრობით. იცავს გრამატიკულ, პუნქტუაციურ და ორთოგრაფიულ  წესებს.
  დავალების ტიპები :
1)ღია კითხვები-3ქ
2)დახურული კითხვები-3ქ
3)ლიტერატურის თეორიის საკითხების ამოცნობა-1ქ
4)ლექსიკის საკითხები-2ქ
5)ფაქტობრივი  დეტალების ამოცნობა-1ქ
6)საკითხის გააზრება,მსჯელობა და წერითი უნარების გამოვლენა-15ქ

პასუხები:
1. დ
2. გ
3. ა
4. ბ
5. ვაზი ფერდობზე იყო გაშენებული. მორწყვის დროს წყალი ვაზებს მიწას აცლიდა.~
6. ერთ ადგილზე გაშეშდა და ნაბიჯი წინ ვერ წადგა.
7. თავში შემოიკრა ხელი, მუხლი მოეჭრა და ჩაიჩოქა.
8. საიდუმლო ვერ ამოხსნეს, პრობლემის გადასაჭრელი გზა ვერ იპოვეს.
9. რკინის ჯამი.
10. შედარება, სოფლის მეორე ნაპირას მცხოვრებ წვრილშვილიან დედაკაცს ეხმარებოდა,რადგან შვილები მშიერი ჰყავდა.კვირა დღეს ერთ ბადია კორკოტს და ათიოდ შოთს გადაუტანდა ხოლმე.
11. მოსწავლეები იმსჯელებენ თუ როგორ აფასებენ ოთარაანთ ქვრივს თანასოფლელები.
12. იმსჯელებენ გიორგის მხატვრულ სახეზე (მის შრომისმოყვარეობაზე,სამართლიანობაზე)
                                                  შეფასების კრიტერიუმები
                                                         Iკრიტერიუმი
                           1.დავალების პირობა ადეკვატურადაა გააზრებული-2ქ
                           2.ნაწილობრივ არაადეკვატურადაა გააზრებული-1ქ.
                           3.მთლიანობაში არაადეკვატურადაა გააზრებული-0ქ.
                                                           II კრიტერიუმი
                          1.მსჯელობა თანმიმდევრულია, დაცულია აბზაცები, არის ლოგიკური                               კავშირები-2ქ.
                        2.ნაშრომი  ნაწილობრივ ორგანიზებულია ორგანიზებულია-1ქ.
                        3. ნაშრომი ორგანიზებული არ არის-0ქ.
                                                            III კრიტერიუმი
                        1.მსჯელობა სრულყოფილადაა  დასაბუთებულია-3ქ.
                        2. მსჯელობა ზერელეა-2ქ.
                        3.მსჯელობა არ არის დასაბუთებული-0ქ.
                                                             IV კრიტერიუმი
                          1.მოსწავლემ კარგად იცის შესწავლილი მასალა, არ უშვებს ფაქტობრივ       შეცდომებს , ავლებს პარალელებს-2ქ.
                          2.იცის ტექსტი ,მაგრამ არ შეუძლია პარალელის გავლება -1ქ.
                          3.არ იცის შესწავლილი მასალა-0ქ.
                                                        Vკრიტერიუმი
                         1.სინტაქსური კონსტრუქციები კარგადაა აგებული დაცულია სალიტერატურო ენის ნორმები,დაშვებულია მხოლოდ ორი შეცდომა-1ქ.
                          2.არ იკვეთება მართლწერის ნორმების ცოდნა დაშვებულია ორზე მეტი                             შეცდომა-0ქ.
 აბულაძე








ამირანაშვილი







გაბაძე







გობეჯიშვილი








გორგაძე








მანელაშვილი








მაღლაკელიძე








მახარაშვილი








ნოზაძე







ქსოვრელი








შანიძე








          
           რა პრობლემა გამოიკვეთა და რა არის ამის გამომწვევი მიზეზი?
   შემაჯამებელი სამუშაოს შესრულები დროს    რამდენიმე მოსწავლეს გაუჭირდა ტექსტის გააზრება, გაუჭირდათ  ფაქტობრივი დეტალის გახსენება და მსჯელობა ამ საკითხის ირგვლივ,გამოიკვეთა ხარვეზები პუნქტუაციაში.
          რა უნდა გავაკეთო  ამ პრობლემის გადასაჭრელად?(რეკომენდაციები)
    შემაჯამებელი გაკვეთილიდან გამომდინარე წამოჭრილი პრობლემების აღმოსაფხვრელად მოსწავლეებს მივაწოდებ ტესტურ მასალას და ყურადღებას გავამახვილებ ტექსტის გააზრებაზე,  მის გახსენებასა  და პერსონაჟების  ხასიათის  ამოცნობაზე .მარლწერის ნორმებზე.







საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
შემაჯამებელი გაკვეთილი N6
შემაჯამებელი გაკვეთილის ფორმა: ტესტი-27.
სკოლა: ... „კანდიდი
კლასი  XI
რიცხვი-18.03
პედაგოგი: .მიქაბერიძე
შემაჯამებელი გაკვეთილის ანალიზი

შემაჯამებელი გაკვეტილის სტანდარტთან შესაბამისობა
XI. 5. მოსწავლე აანალიზებსკონკრეტული ეპოქის დამახასიათებელ ნიშნებს და მათ გავლენას ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემის გადაჭრის გზებზე;  შეაფასებს ეპოქისათვის დამახასიათებელ ნიშნებს და მათ გავლენას  ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემის გადაჭრის გზებზე;

XI.7. ამოიცნობს მხატვრულ ტექსტში შინაარსის გადმოცემის სხვადასხვა ენობრივ და მხატვრულ საშუალებებს;
XI.9. განსაზღვრავს ნაწარმოების თემას  და იდეას;
 XI. 13. მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად გამოიყენოს სათანადო ენობრივ-გრამატიკული საშუალებები სხვადასხვა სახის ტექსტების შესაქმნელად.


   XI.14. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.     
   შემაჯამებელი წერის მიზანი:                     
                          

         ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება ღია და დახურული კითხვებით, აანალიზებს მხატვრული შინაარსის ფრაზებს,  არკვევს რითმის სახეებს ახდენს მხატვრული სახეების ამოცნობას და სიტყვების პერიფრაზირებას ,  გაიაზრებს საკითხს, მსჯელობს მის ირგვლივ და  აანალიზებს პერსონაჟთა სახეებს , გამოაქვს დასკვნები და გამოხატავს საკუთარ მოსაზრებას, მსჯელობს ავტორის პოზიციაზე, სათანადოდ იყენებს ფუნქციურ სტილთა მონაცვლეობას (თხრობას, მსჯელობას, აღწერას),   საკითხის გააზრების, და  მსჯელობის  როს    იცავს მართლწერის წესებს.  .
დავალების ტიპები:
1)დახურული კითხვები-4ქ
2)ღია კითხვები-3ქ
3)ლექსიკის საკითხები-1ქ
4)ლიტერატურის თეორიის საკითხები-1ქ
5)წერითი სამუშაო-16ქ
პასუხები:
1. ა;
2. ბ;
3. გ;
4. ა;
5. ვარსკვლავში, ვარდსა და ბულბულში.
6. პოეტის გახურებულ გულს (გრძნობით ანთებულს).
7. მაშინ,როცა სულიერი სრულყოფილების ეტაპი დაამთავრა.
8. ნუთუ ნანობს და საყვედურობს შემოქმედს,რომ დათმო წუტისოფელი.
9. ინტერვალიანი.
10. რვა მარცვლიანი.
11. ეპითეტი, გაპიროვნება.
12. მოსწავლე ისაუბრებს საფარ-ბეგის სულიერ მდგომარეობაზე (მას შემდეგ რაც ბათუ მორალურად დასაჯა) ნებისმიერი ადეკვატური გააზრება  მისაღებია.
13. მოსწავლე შეაფასებს ჰაჯი-უსუბის გადაწყვეტილებას და იმ განაჩენის სიმძიმეს, რომელიც მან საკუთარ თავს და საფარს გამოუტანა. ნებისმიერი ადეკვატური გააზრება თეზისისა მისაღებია.

აბულაძე







ამირანაშვილი






გაბაძე







გობეჯიშვილი







გორგაძე







მანელაშვილი






მაღლაკელიძე







მახარაშვილი







ნოზაძე







ქსოვრელი







შანიძე









                                                    შეფასების კრიტერიუმები:
                                                       I კრიტერიუმი(8ქულა)
                           1.დავალების პირობა ადეკვატურადაა გააზრებული-2ქ
                           2. ნაწილობრივაა გააზრებული-1ქ.
                          3.მთლიანობაში არაადეკვატურადაა გააზრებული-0ქ.
                                                           II კრიტერიუმი
                        1.მსჯელობა თანმიმდევრულია, დაცულია აბზაცები, არის ლოგიკური                               კავშირები-2ქ.
                        2.ნაშრომი  ნაწილობრივ ორგანიზებულია ორგანიზებულ-1ქ.
                        3. ნაშრომი ორგანიზებული არ არის-0ქ.
                                                            III კრიტერიუმი
                        1.მსჯელობა სრულყოფილადაა  დასაბუთებულია-2ქ.
                        2. მსჯელობა ზერელეა-2ქ.
                        3.მსჯელობა არ არის დასაბუთებული-0ქ.
                                                        IV  კრიტერიუმი
                          1.მოსწავლემ კარგად იცის შესწავლილი მასალა-1ქ.
                          3.არ იცის შესწავლილი მასალა-0ქ.
                                                       V კრიტერიუმი
                         1.სინტაქსური კონსტრუქციები კარგადაა აგებული დაცულია სალიტერატურო          ენის ნორმები-1ქ.
                        2.არ იკვეთება მართლწერის ნორმების ცოდნა-0ქ.

           რა პრობლემა გამოიკვეთა და რა არის ამის გამომწვევი მიზეზი?
   შემაჯამებელი სამუშაოს შესრულები დროს    რამდენიმე მოსწავლეს გაუჭირდა ტექსტის გააზრება, გაუჭირდათ  ფაქტობრივი დეტალის გახსენება და მსჯელობა ამ საკითხის ირგვლივ,გამოიკვეთა ხარვეზები პუნქტუაციაში.
          რა უნდა გავაკეთო  ამ პრობლემის გადასაჭრელად?(რეკომენდაციები)
    შემაჯამებელი გაკვეთილიდან გამომდინარე წამოჭრილი პრობლემების აღმოსაფხვრელად მოსწავლეებს მივაწოდებ ტესტურ მასალას და ყურადღებას გავამახვილებ ტექსტის გააზრებაზე, პერსონაჟის ხასიათებზე.მარლწერის ნორმებზე.

No comments:

Post a Comment